|  |  | 
        	
        	| Warunki wykonania i dostaw |  
 
 wysyłka w ciągu 24 godzin (shipment within 24 hours)
 
Zastrzegamy sobie prawo do rezygnacji ze sprzedaży eksportowej1.Warunki wykonania.
podstawą wykonania sprężyn jest:
 
rysunek techniczny sprężyny wraz z rysunkiem złożeniowym elementów współpracujących wg. PN-M-80700,
 
informacja techniczna dotycząca warunków pracy sprężyny takich jak częstotliwość ugięć, atmosfera pracy, temperatura pracy, udary mechaniczne,
 
w przypadkach szczególnych (awarie i inne sytuacje nie cierpiące zwłoki) dopuszcza się wykonanie sprężyn na podstawie - szkicu, wzorca (może być zniszczony lecz umożliwiający odtworzenie), opisu lub przekazu elektronicznego (sms), ustnego (np. rozmowa telefoniczna) i innych nie wymienionych form,
 
zastrzega się, że wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wadliwą konstrukcję, a tym samym nieprawidłową  pracę sprężyny jeżeli nie została ona skonstruowana w naszej firmie lub konstrukcja nie została ona sprawdzona przez naszych inżynierów,
 
sprawdzenie poprawności konstrukcji sprężyny następuje na wniosek zamawiającego i podlega opłacie.
 
terminy wykonania sprężyn:
 
jeżeli nie uzgodniono inaczej - podstawowym terminem wykonania sprężyn jest termin 7 dniowy (netto),
 
powyższy termin obowiązuje  od momentu potwierdzenia oferty producenta (w tym akceptacji ceny) i wpisania go do harmonogramu produkcji. Wpis do harmonogramu produkcji następuje w pierwszym wolnym terminie na wykonanie zamówienia i jest udostępniany na życzenie zamawiającego, a wgląd w niego mają jedynie Odbiorcy, z którymi podpisano umowy kooperacyjne,
 
ze względu na specyficzny profil działalności Firmy (zlecenia awaryjne, doraźne (na poczekaniu) wykonywanie sprężyn)) zaleca się dokładne ustalenie terminu wykonania - ponieważ w zależności od powyższych uwarunkowań może się on zmieniać,
 
termin wykonania podawany jest do wiadomości zamawiającego,
 
na życzenie zamawiającego bezpłatnie informujemy o wykonaniu zamówienia drogą elektroniczną.
 
kalkulacje cenowe:
 
przystąpienie do realizacji zamówienia następuje tylko po akceptacji ceny zbytu netto. Jest to warunek konieczny,
 
 kalkulacja cenowa jest specyficzna dla każdego rodzaju sprężyny i zależy m/ innymi od nst. składowych:
  
  stopień skomplikowania wyrobu
 
korekty konstrukcyjne
 
zamawiana ilość
 
termin wykonania
 
rodzaj materiału wyjściowego
 
rodzaj i sposób dostawy
 
 2.Warunki dostaw.
W związku z rosnącym zainteresowaniem naszych Klientów usługą polegającą na szybkim i pewnym dostarczaniu 
zamawianych towarów bezpośrednio do magazynów naszych Odbiorców od dnia 01.01.2006 :
 
Korzystając z własnej floty samochodowej - towary, dostarczamy usługą specjalną  SERVICE SPRINGS,
 
Koszt dostawy dopisujemy do wartości sprzedawanego towaru lub jako osobną pozycję na fakturze VAT,
 
Wysokość kosztu dostawy  pozostaje w ścisłej korelacji z analogicznymi usługami Poczty Polskiej,
 
Jeżeli nie ustalono inaczej - wszystkie oferowane ceny netto dotyczą magazynu loco Bielsko-Biała,
 
Nie odpowiadamy za uszkodzenia towaru w transporcie obcym w przypadku wybrania spedytora innego niż SERVICE SPRINGS,
 
W uzasadnionych przypadkach SPRINGS może odstąpić od wykonania dostawy własnym transportem o czym informuje odpowiednio wcześniej Odbiorcę.
 
 3. Ogólne warunki i koszty.
Sprzedający jest zobowiązany do postawienia towaru kupującemu do dyspozycji
w punkcie wydania (magazyn SPRINGS), bez ponoszenia jakiegokolwiek ryzyka,
dodatkowych kosztów transportu czy załadunku.
 
 
  | KOSZTY |  
  | sprzedający | kupujący |  
  | koszty
  postawienia towaru (tj. dostarczenia i wyodrębnienia) w uzgodnionym miejscu i
  czasie swojej siedzibie (magazynie) do dyspozycji kupującego;  koszty
  sporządzenia i wysłania faktury handlowej lub przekazu elektronicznego
  będącego jej ekwiwalentem; koszty zawiadomienia kupującego, gdzie i kiedy towar zostanie postawiony do
  jego dyspozycji;
 koszty
  kontroli jakościowej, mierzenia, ważenia, liczenia, jeśli są one niezbędne do
  postawienia towaru do dyspozycji kupującego;  koszty
  opakowania i jego znakowania wymaganego do przewozu, o ile dany towar nie
  jest zwyczajowo transportowany bez opakowania | koszty
  zakupu towaru (cena kupna);  wszelkie
  koszty związane z towarem od momentu postawienia go do dyspozycji przez
  sprzedającego w oznaczonym miejscu i czasie, w tym koszty załatwienia
  licencji i formalności celnych w kraju eksportu i importu oraz tranzytu.
 Niniejsza formuła nie nakłada na żadną ze stron obowiązku zawarcia umowy
  przewozu, ubezpieczenia i obowiązku załadunku towaru, ale z jej istoty
  wynika, że są one w gestii kupującego.  W INCOTERMS 1980 formuła przewidywała, że załadunek towaru na środek
  transportu jest obowiązkiem sprzedającego i została zmieniona już w INCOTERMS
  1990. |  
  | RYZYKO |  
  | Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze sprzedającego na
  kupującego w momencie postawienia go przez sprzedającego do dyspozycji
  kupującego w oznaczonym miejscu i czasie pod warunkiem, że towar został
  należycie wyodrębniony tzn. wyraźnie oddzielony lub w inny sposób
  zidentyfikowany jako przedmiot umowy. |  
  4. Ogólne warunki dotyczące przewozu.
Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć towar przewoźnikowi (lub innej
osobie np. spedytorowi), wyznaczonemu przez kupującego. Koszty dostawy, na
zasadniczej drodze przewozu, nie są opłacone przez sprzedającego. Po wydaniu
towaru przewoźnikowi, ryzyko po stronie kupującego.
 
 
  | KOSZTY |  
  | sprzedający | kupujący |  
  | koszty
  opakowania i jego znakowania wymagane do przewozu, o ile dany towar nie jest
  zwyczajowo transportowany bez opakowania. koszty
  zawiadomienia kupującego, że towary zostały dostarczone i powierzone
  przewoźnikowi lub nie przyjęte przez niego w uzgodnionym czasie;  koszty
  dostarczenia i powierzenia towaru przewoźnikowi wyznaczonemu przez kupującego
  w oznaczonym miejscu;  koszty
  sporządzenia i wysłania faktury handlowej lub przekazu elektronicznego
  będącego jej ekwiwalentem;  koszty
  uzyskania licencji eksportowej lub innych upoważnień, koszty podatku, cła i
  innych oficjalnych opłat związanych z eksportem, koszty eksportowych
  formalności celnych;  koszty
  dostarczenia zwyczajowego dokumentu świadczącego o dostawie towaru lub
  ekwiwalentnego przekazu elektronicznego;  koszty
  kontroli jakościowej, mierzenia, ważenia, liczenia, które są niezbędne do
  przekazania towaru przewoźnikowi | koszty
  zakupu towaru;  koszty
  wyładunku dostarczonego towaru ze środka transportu w terminalu przewoźnika
  wyznaczonym przez kupującego;  koszty
  frachtu wynikające z zawartej przez kupującego umowy przewozu;  koszty
  zawiadomienia sprzedającego o dacie i miejscu, w którym towar ma być
  dostarczony przewoźnikowi;  wszelkie
  koszty związane z towarem od momentu postawienia go do dyspozycji przewoźnika
  wskazanego przez kupującego, w tym koszty cła i podatku i innych oficjalnych
  opłat oraz koszty formalności celnych związanych z importem i
  tranzytem;  wszystkie
  dodatkowe koszty wynikające z nie wyznaczenia przewoźnika albo z faktu, iż
  wskazany przez kupującego przewoźnik nie przyjął towaru w uzgodnionym
  terminie albo kupujący nie zawiadomił sprzedającego o nazwie przewoźnika i
  terminie, w którym towar ma być dostarczony przewoźnikowi (pod warunkiem jego
  należytego wyodrębnienia jako przedmiotu umowy);  koszty
  kontroli przedwysyłkowej towaru, chyba że jest ona
  wymagana obligatoryjnie przez władze kraju eksportera;  koszty
  uzyskania dokumentów lub ekwiwalentnych przekazów elektronicznych (poza
  zwyczajowym dokumentem świadczącym o dostawie), wydawanych w kraju wysyłki i/lub
  kraju pochodzenia, potrzebnych kupującemu przy imporcie lub tranzycie towaru |  
  | RYZYKO |  
  | Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze sprzedającego na
  kupującego w momencie dostarczenia towaru do przewoźnika. W INCOTERMS 2000
  zrezygnowano ze szczegółowego określania, odrębnie dla poszczególnych gałęzi
  transportu, miejsca i sposobu przekazania towaru przewoźnikowi, jak to było w
  INCOTERMS 1990. Obecnie znaczenie to uproszczono, pozostawiając tylko dwa
  warianty dostawy, w zależności od miejsca, gdzie jest dokonywana, a
  mianowicie: 
  Jeżeli kupujący nie podał sprzedającemu nazwy miejsca przekazania towaru lub
  przewoźnika, któremu towar ma być dostarczony, albo terminu przekazania
  towaru, lub gdy wyznaczony przez niego przewoźnik z jakiś względów towaru nie
  przyjął, spada na niego całe ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru ( pod
  warunkiem jednak, że towar został należycie wyodrębniony jako przedmiot
  umowy).jeśli tym miejscem jest zakład/ magazyn sprzedającego (“seller's
  premises") to dostawę uważa się za dokonaną,
  gdy towary zostały załadowane na środek transportu podstawiony przez
  przewoźnika, 
 
jeśli jest to inne miejsce niż
  zakład/ magazyn sprzedającego (np. terminal, port) dostawę uważa się za
  dokonaną po przekazaniu towaru przewoźnikowi, na środku transportu wysłanym
  przez sprzedającego; wyładunek towaru ze środka transportu nie należy do
  obowiązków sprzedającego. 
 
 |  
  
W formułach EXW oraz FCA importer posiada gestię transportową na całej
trasie dostawy. Różnica polega na tym, że w EXW sprzedający nie ma obowiązku
załadowania towaru ani dokonania odprawy celnej w eksporcie. W formule FCA obowiązek
dokonania odprawy celnej w eksporcie ciąży na sprzedającym a obowiązek
załadunku w zależności od rodzaju transportu. Dlatego też zaleca się stosowanie
formuły FCA w miejsce EXW.
 
Formuła FCA “zawiera w sobie “ terminy FOR/FOT i FOB Airport, które występowały osobno w INCOTERMS 1980.
 
  |   
   
    | Free Alongside Ship ...named port of
    shipmentFranco wzdłuż burty statku ...oznaczony
    port załadunku
 Zastosowanie: tylko w transporcie morskim i wodnym śródlądowym
 transport - tylko w transporcie morskim i wodnym
 |  
  W INCOTERMS 2000 do obowiązków sprzedającego należy dokonanie odprawy
  celnej eksportowej i poniesienie kosztów z tym związanych. W INCOTERMS 1990
  strony mogły się umówić, że odprawa celna wywozowa zostanie dokonana przez
  eksportera i wtedy formuła miała brzmienie: FAS (Cleared
  for export) - FAS (Odprawa celna w eksporcie dokonana)
   
   
    | KOSZTY |  
    | sprzedający | kupujący |  
    | koszty
    dostarczenia towaru wzdłuż burty wyznaczonego przez kupującego statku na
    nadbrzeże lub na lichtudze w oznaczonym porcie załadunku, w dniu (okresie)
    przewidzianym w umowie, w sposób zwyczajowo przyjęty w danym porcie; koszty
    sporządzenie i wysłanie faktury handlowej lub przekazu elektronicznego
    będącego jej ekwiwalentem;  koszty
    cła i formalności celnych związanych z eksportem towaru; koszty zawiadomienia kupującego o dopełnionych formalnościach celnych oraz
    dostarczeniu towaru wzdłuż burty wyznaczonego statku;
 koszty
    dostarczenia zwyczajowego dokumentu, świadczącego o dostawie towaru lub
    ekwiwalentnego przekazu elektronicznego;  koszty
    kontroli jakościowej, mierzenia, ważenia, liczenia, które są niezbędne do
    podstawienia towaru do dyspozycji kupującego;  koszty
    opakowania i jego znakowania niezbędnych do przewozu, o ile dany towar nie
    jest zwyczajowo przewożony bez opakowania.   | koszty zakupu towaru; koszty frachtu wynikające z zawartej umowy przewozu;
 wszelkie
    koszty związane z towarem od momentu postawienia poprzez sprzedającego
    wzdłuż burty wyznaczonego statku , w tym koszty cła i podatku i innych
    oficjalnych opłaty oraz koszty formalności celnych związanych z importem i
    tranzytem;  wszystkie
    dodatkowe koszty wynikające z faktu, że wyznaczony przez kupującego statek
    nie przybył o czasie albo z faktu, nie mógł towaru przyjąć lub zakończyć
    załadunek wcześniej niż to przewidywał rozkład, lub kupujący nie załatwił
    wymaganych licencji, upoważnień, formalności albo nie powiadomił
    sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku i wymaganym terminie
    dostawy(pod warunkiem jego należytego wyodrębnienia jako przedmiotu
    umowy);  koszty
    zawiadomienia sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku i wymaganym terminie
    dostawy;  koszty
    kontroli przedwysyłkowej towaru, również w
    sytuacji, gdy jest one obligatoryjnie wymagana przez władze kraju
    eksportu;  koszty
    uzyskania dokumentów lub ekwiwalentnych przekazów elektronicznych (poza
    zwyczajowym dokumentem świadczącym o dostawie), wydawanych w kraju wysyłki
    i/lub kraju pochodzenia, potrzebnych kupującemu przy imporcie lub tranzycie
    towaru.  |  
    | 
 RYZYKO |  
    | Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi ze
    sprzedającego na kupującego w momencie dostarczenia towaru wzdłuż burty
    statku wyznaczonego przez kupującego, w miejscu załadunku przez niego
    określonym, w dniu lub okresie przewidzianym w umowie i w sposób, jaki jest
    zwyczajowo przyjęty w tym porcie. Ponadto kupujący ponosi dodatkowe ryzyko
    utraty lub uszkodzenia towaru, wynikające z nie załatwienia licencji,
    upoważnień, formalności wymaganych przy eksporcie, imporcie i tranzycie , a
    także, gdy nie zawiadomił sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku,
    wymaganym terminie dostawy lub wyznaczony przez niego statek nie przybył o
    czasie, nie mógł przyjąć towaru, zakończyć przyjmowania załadunku wcześniej
    niż to przewidywał rozkład (pod warunkiem, że towar został należycie
    wyodrębniony tzn. wyraźnie oddzielony lub w inny sposób zidentyfikowany
    jako przedmiot umowy).  |  
    
 |  
 |  |